mandag 15. oktober 2012

Carlisle -> Manchester -> York

Denne uken var uvanlig innholdsrik! Men så fantastisk bra! :D

Etter assembly og ungdomsklubb på tirsdagen, gikk vi rett hjem for å pakke kofferten, for tidlig neste dag gikk turen til Carlisle! Vi hadde aldri vært i denne byen, men kjenner misjonærfamilien der og ettåringene fra Brasil og Taiwan!

Noen timer gikk til spasering rundt i byen med øynene vidåpne! Dette var jo faktisk en by! Klokken tre, plukket Kristian oss opp på togstasjonen for å ta oss med hjem til huset deres. Her møtte vi Leah, tre herlige gutter, Svein Ragnvald fra NMS og en doktor fra Kenya :)

Først snakket vi med NMS, dermed ble vi intervjuet av doktor Agnes. Så var det tid for pizza og gruppebilde! :D God stemning!

 Vakre Sigrunn!

Cecilia (Brasil) og Esther (Taiwan)


Hele gjengen samlet.
Esther, Mathias, Cecilie, Oskar, meg, Leah, Kristian, Simon, Dr. Agnes, Jasmine, Sigrunn, Ericson og Svein Ragnvald.



Tidig torsdag morgen ble vi hentet av Gavin. 7.30am satte vi kursen mot Manchester og Christian Resource Exhibition. Her brukte vi dagen på å sjekke ut forskjellige stands/småsjapper med forskjellige prosjekt, organisasjoner og lignende.

Vi kjøpte litt resurshefter vi kan bruke i arbeidet vårt, og deltok i underskriftkampanjer. Vi skrev oss også på en lapp i håp om å vinne en gitar. Jeg kan lykkelig meddele at jeg stakk av med den! :) Håper den kan komme til nytte i min tjeneste for Gud :)

Konsert av en kristen rocker: Michael Robert

Bokhandel og andre spennende ting!


Da vi var ferdig her, hadde vi bestemt oss for å ha et kort helgeeventyr til York. Etter vi kom til Whitehaven har det ikke blitt så ofte at vi faktisk har tatt turen ut av byen og sett andre deler av landet, derfor var det ingen tvil når vi hadde sjansen!

Vel fremme i York, traff vi noen venner av Sigrunn som går på bibel college der. Fredagen gikk med til vandring i byen, fotografering, kafé og å bli kjent med Gjertrud, Eline og Hanne Margrethe.

Det aller beste for meg må være den stemmen som vekket meg natt til lørdag. Det var noe kjent! Min bestevenninne Maria kom nemlig bort på besøk! Vi var derfor tidlig opp neste morgen, så vi fikk utnytte tiden mest mulig til å fortelle alt som har skjedd de siste ukene som snart er blitt to måner!




Berre tenkte da kunne bli et kult bilde

York Minister



Else Mari og Hanne Margrethe

Maria!

Meg og Maria!


Clifford's Tower

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar